• تاریخ انتشار : 1404/09/26 - 07:54
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 37
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

معاون توسعه: همراهی خیرین با دل‌های بزرگ در کنار مدیران، انگیزه خدمت‌رسانی را افزایش می‌دهد

در نشستی تخصصی، ابعاد مختلف فعالیت‌های مدیریت خیرین سلامت، چالش‌های موجود و مسیرهای توسعه مشارکت‌های مردمی با تأکید بر هم‌افزایی نهادی و تقویت زیرساخت‌های حمایتی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران; در نشستی تخصصی با حضور دکتر حمید چوبینه معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، دکتر حسن تأمینی مدیر خیرین سلامت، علیرضا عرب یارمحمدی مدیر توسعه سازمان و سرمایه انسانی، دکتر عباس مزینانی مدیر رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از مدیران و مسئولان حوزه خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد، ابعاد مختلف فعالیت‌های مدیریت خیرین دانشگاه، چالش‌های موجود و مسیرهای توسعه مشارکت‌های مردمی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در ابتدای نشست، دکتر حسن تأمینی، ضمن خوشامدگویی به حاضران، به تبیین هدف نشست، معرفی ساختار مجموعه و همکاران پرداخت و بر ضرورت نگاه راهبردی و حمایتی به حوزه خیرین به‌عنوان یکی از بازوهای اثرگذار دانشگاه تأکید کرد.

در ادامه، منا غلامرضا معاون سازمان‌های مردم‌نهاد، با ارائه گزارشی کلی از جایگاه و عملکرد مدیریت خیرین، جذب و سازمان‌دهی خیرین را مأموریت اصلی این مجموعه دانست و در کنار آن به وظایفی همچون صدور پروانه بیمارستان های موقوفه، مدیریت موقوفات و سامان‌دهی رقبات اشاره کرد. وی با بیان اینکه بخشی از موقوفات تاکنون به‌صورت منسجم سامان‌دهی نشده‌اند، پیشنهاد تشکیل «شورای وقف» با عضویت معاونت توسعه را مطرح کرد.

معاون سازمان های مردم نهاد، همچنین با قدردانی از مدیریت دکتر تأمینی، از رشد بیش از ۵۰ درصدی ارزش ریالی خدمت ارائه شده حامیان دانشگاه در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تشکیل شورای سیاست‌گذاری با حضور پیشکسوتان، فعالیت حرفه‌ای و استفاده حداکثری در حوزه مسئولیت اجتماعی (CSR) و ترسیم چشم‌انداز روشن برای مجموعه را از جمله دستاوردهای این دوره برشمرد.

در بخش دیگری از نشست، مریم علیپور رئیس اداره خیرین، با اشاره به نبود شیوه‌نامه جامع برای فعالیت خیرین، این خلأ را از چالش‌های جدی مسیر دانست و تأکید کرد: نبود مسیر مشخص، فرآیند کار را دشوار کرده است. وی ضرورت سیستمی‌شدن گزارش‌دهی کمک‌های خیرین، ثبت آنلاین اطلاعات و امکان گزارش‌گیری لحظه‌ای را از الزامات ارتقای شفافیت و کارآمدی عنوان کرد.

همچنین فاطمه آزادی مدیر جذب خیرین، با اشاره به کمبود نیروی انسانی در حوزه‌های بازاریابی و مستندسازی، بر لزوم بهره‌گیری از ابزارهای نوین ارتباطی تأکید کرد.

وی پیشنهاد داد تاچ‌مانیتورهای هوشمند در لابی مراکز تابعه دانشگاه نصب شود تا کارکنان در صورت تمایل بتوانند به‌صورت مستقیم و شفاف، مشارکت‌های داوطلبانه خود را در مسیر امور خیر انجام دهند. ارتقای حرفه‌ای اپلیکیشن خیرین و استفاده هدفمند از ظرفیت مشارکت کارکنان نیز از دیگر محورهای مطرح‌شده در این بخش بود.

در بخش پایانی، دکتر حمید چوبینه ضمن قدردانی از برگزاری این نشست، فعالیت در حوزه خیرین را کاری «دلی و انگیزه‌محور» توصیف کرد و گفت: با حضور دکتر تأمینی، روح و انگیزه تازه‌ای در این حوزه ایجاد شده و تنوع فعالیت‌ها مسیر ارائه خدمات را تقویت کرده است.

وی بر اهمیت همدلی، تعامل و توجه متقابل در پیشبرد امور تأکید کرد و افزود: همراهی خیرین با دل‌های بزرگ در کنار مدیران دانشگاه، انگیزه خدمت‌رسانی را افزایش می دهد.

معاون توسعه، همچنین از اخذ مصوبه هیئت‌امنا برای تسهیل فرآیندهای مرتبط با حمایت خیرین خبر داد و تصریح کرد: تمامی مراحل قانونی تسهیل شده تا از حداکثر ظرفیت‌های موجود برای خدمت‌رسانی به مردم استفاده شود. 

وی تأکید کرد: نیازها و درخواست‌های مرتبط با خدمات و تجهیزات مجموعه مدیریت، در چارچوب ضوابط و از مسیرهای رسمی اعلام، تا فرآیندهای قانونی آن در مسیر ارائه خدمت به مردم به‌ درستی پیگیری و اجرا شود.

 
  • کد خبر : 312569
مدیر سایت
تهیه کننده:

مدیر سایت

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه